کرباسیان از ایجاد شرکت مشترک فولادی خبر داد

تفاهم 4 میلیارد یورویی معدنی با اروپایی‌ها

تفاهم 4 میلیارد یورویی معدنی با اروپایی‌ها

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) از تفاهم‌نامه چهار میلیارد یورویی این سازمان با شرکت‌های معتبر بین‌المللی اروپایی خبرداد و گفت: این موضوع در سفر رئیس‌جمهور به اروپا به احتمال زیاد نهایی می‌شود.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بخش معدن تفاهم نامه‌ای را با چند شرکت معتبر بین‌المللی اروپایی به نتیجه رسانده‌ایم، اظهار کرد:‌ در حوزه فولاد و آلومینیوم توانستیم تفاهم‌نامه چهار میلیارد یورویی را با شرکت‌هایی که معتبر بوده و سوابق کاری خوبی در ایران دارند به نتیجه برسانیم.

 

وی با بیان اینکه آفریقای جنوبی مانند ایران کشوری معدنی بوده و به همین دلیل در بخش معدن سرمایه‌ گذاری خوبی انجام داده است و ظرفیت‌های مناسبی دارد، افزود: کشورهایی که ظرفیت نفت و گاز به اندازه ایران ندارند بیشتر به بحث معدن توجه می‌کنند.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در زمینه معدن می‌توانیم همکاری خوبی با آفریقای جنوبی داشته باشیم و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه بین مرکز تحقیقات ما و مرکز تحقیقات آفریقا به امضا رسیده است، گفت: این موضوع می‌تواند شروع فعالیت‌های وسیع‌تری در حوزه تکنولوژی، فناوری و پژوهشی باشد و جلسات خوبی نیز در این زمینه برگزار شده و قرار است در رابطه با همکاری به ویژه در سرمایه‌ گذاری‌های مشترک اقداماتی را انجام دهیم و پیشنهادهایی نیز در این زمینه ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین قرار است کارگروه مشترکی تشکیل دهیم تا بتوانیم همکاری‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشیم. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ایجاد یک شرکت مشترک فولادی را پیش بینی کردیم که 40 درصد سرمایه‌ گذاری آن از طرف ایرانی‌ها است و محور اصلی آن ایمیدرو خواهد بود و 60 درصد سرمایه‌ گذاری آن از طرف خارجی‌ها است.

 

وی اضافه کرد: البته بدیهی است به محض عملیاتی شدن اگر بخش خصوصی علاقه‌مند باشد ما حاضریم سهم‌مان را به بخش خصوصی با اولویت واگذار کنیم.معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت همچنین از تفاهم‌نامه 500 میلیون یورویی با یک شرکت معتبر فرانسوی در حوزه آلومینیوم خبر داد و گفت: این موضوع به احتمال زیاد در سفر رئیس‌جمهور به اروپا نهایی خواهد شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران