قیمت سنگ آهن به کاهش خود ادامه داد

نوسان سنگ‌آهن در نزدیکی کف قیمت هفت‌‌ساله

نوسان سنگ‌آهن در نزدیکی کف قیمت هفت‌‌ساله

با رشد نگرانی‌های بلندمدت در مورد کاهش تقاضای فولاد چین که بازار آهن را به وضعیت قرمز درآورد، قیمت سنگ آهن به کاهش خود ادامه داد و به کمترین مقدار هفت سال اخیر خود نزدیک شد.

 

به گزارش استیل پدیا، تقاضای فولاد نزولی باعث زیان‌دهی بسیاری از تولیدکنندگان چینی شده است. منابع آگاه بازار اعلام کردند که یکی دیگر از بزرگ‌ترین‌ کارخانه‌های فولاد چین مستقر در هی‌بی، در آستانه تعطیلی است. هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 2/ 3 درصدی 45 دلار و 80 سنت معامله شد.

 

این پایین‌ترین مقدار قیمت سنگ‌آهن از 8 جولای بوده است. در آن تاریخ هر تن سنگ آهن با ثبت قیمت 44 دلار و 10 سنت به کمترین مقدار خود از اواخر سال 2008 رسیده بود. بانک ANZ اعلام کرد: با به تعویق افتادن تهیه فولاد توسط خریداران چینی، قیمت‌ها همچنان تحت فشار باقی خواهد ماند.

 

قیمت‌های پایین‌تر سنگ‌آهن در معاملات آتی منجر به کاهش در قیمت لحظه‌ای سنگ‌آهن شده است. قیمت پرمعامله‌ترین سنگ‌آهن ژانویه در بورس کالای دالیان به 52 دلار به ازای هر تن رسید که کمترین مقدار آن از 9 جولای بوده است. انتظار می‌رود میزان فعالیت ساخت‌وساز چین در زمستان کاهش یابد و این موضوع منجر به کاهش بیشتر تقاضایی خواهد شد که در 10 ماه نخست سال افتی 6 درصدی را تجربه کرده است.

 

قراردادهای میلگرد ماه مه ‌در معاملات آتی شانگهای با افت یک درصدی به 1735 یوان به ازای هر تن رسید. با این وجود، بعد از اعلام رشد یک درصدی قیمت مسکن چین در ماه اکتبر (در مقایسه با سال گذشته) که برای اولین بار در سال جاری اتفاق افتاد، بارقه‌هایی از امید در بازار مشاهده شد. اما در واقع، به‌عنوان‌ نشانه‌ای از ادامه داشتن ضعف در بازار مسکن، قیمت ماه‌ به‌ ماه تنها در 27 شهر از 70 شهر آمارگیری شده توسط دفتر آمار چین رشد داشته است. این در حالی است که در ماه سپتامبر 39 شهر با رشد قیمت مسکن مواجه شده بودند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران