چین بازار فولاد را با کاهش روبه‌رو‌ می‌سازد؟

چین بازار فولاد را با کاهش روبه‌رو‌ می‌سازد؟

بازار فولاد همچنان روند نزولی خود را ادامه می‌دهد. همچنان خریدها در بازارهای مختلف فولادی پایین است و همین موضوع باعث شده تا قیمت‌ها نیز روند کاهشی خود را ادامه دهد.

 

به گزارش استیل پدیا، در این میان مشکلات مربوط به سرمای هوا در چین و قوانین مرتبط با محیط زیست و آلودگی هوا باعث شده تا تقاضا برای سایر اقلام زنجیره نیز کاهش یابد. انتظار می‌رود تولید به‌زودی کاهش یابد و همین امر شاید بتواند بازار را با توازن روبه‌رو‌ سازد. 

 

واردات سنگ‌آهن به چین در کف ۵ ماه اخیر

آمار نشان می‌دهد چین در نوامبر سال جاری ۲۵/ ۸۶ میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده که به پایین‌ترین سطح ۵ ماه گذشته رسید. میزان واردات نوامبر نسبت به اکتبر ۲ درصد افت داشت. ظاهرا کاهش حاشیه سود کارخانه‌ها و افت تقاضا واردات را پایین آورد. همچنین نسبت به نوامبر ۲۰۱۷ نیز واردات سنگ‌آهن به چین ۹ درصد افت داشته است. بین ژانویه تا نوامبر نیز ۷/ ۹۷۷ میلیون تن سنگ‌آهن به این کشور وارد شده که ۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

 میلگرد در چین ارزان‌تر شد

قیمت میلگرد صادراتی چین با توجه به جو منفی بازار نزولی بوده است و انتظار می‌رود این روند فعلا ادامه داشته باشد. به گزارش فولاد ایران، قیمت پیشنهادی فعلی میلگرد صادراتی چین ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار در هر تن فوب است در حالی که یک هفته قبل ۴۹۵ تا ۵۰۰ دلار در هر تن فوب بود. در بازار داخلی نیز میلگرد نسبت به یک هفته قبل ۱۲ دلار در هر تن افت داشته و ۵۶۴ تا ۵۸۲ دلار شده است.

 بازار بیلت سی‌آی‌اس تحت فشار

جو بازار بیلت سی‌آی‌اس منفی است. از یک طرف قیمت پایین قراضه وارداتی در ترکیه بر بازار بیلت سی‌آی‌اس اثر منفی گذاشته و از طرف دیگر عرضه‌کننده‌ها حاضر نیستند تخفیف بیشتر بدهند. به گزارش فولاد ایران، قیمت فعلی بیلت صادراتی سی‌آی‌اس ۴۳۵ دلار در هر تن فوب است که در ثبات مانده و چون در کشور چین بهبودهایی در بازار مشاهده نشده عرضه‌کننده‌های سی‌آی‌اس در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کنند. در بازار آسیا تقاضای بیلت سی‌آی‌اس در سطح متوسط است و آخرین قیمت ۴۶۵ تا ۴۷۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر شنیده شده است.

  بازار ورق سی‌آی‌اس در چه حال است

کمبود تقاضا در خاور‌میانه و شمال آفریقا و افت قیمت ورق در چین از اواسط نوامبر، موجب شده ورق سی‌آی‌اس نیز نزولی باشد. البته با توقف روند نزولی در چین امید می‌رود بازار سی‌آی‌اس نیز به ثبات برسد. قیمت فعلی ورق گرم تولید ژانویه سی‌آی‌اس ۴۶۰ تا ۴۸۰ دلار در هر تن فوب است که در سه هفته اخیر تا ۳۰ دلار افت داشته است. بازار سی‌آی‌اس جو خوبی ندارد ولی باید دید چینی‌ها چه‌کار می‌کنند. در بازار ورق سرد نیز قیمت فعلی ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار است.

  بازار ورق ترکیه در سرازیری

ورق گرم در ترکیه به روند نزولی ادامه داده است. ورق گرم صادراتی ترکیه در قیمت‌های مختلفی عرضه شده است. برخی در ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار در هر تن فوب پیشنهاد داده‌اند و ۱۰ تا ۱۵ دلار تخفیف هم می‌دهند. برخی دیگر در ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار به ایتالیا فروش داشتند و قیمتشان به ۵۰۰ دلار رسید. در واقع در دو هفته اخیر ورق گرم صادراتی ترکیه ۱۰ تا ۱۵ دلار ارزان‌تر شده است. بازار نزولی است و به‌زودی قیمت ۴۹۰ تا ۴۹۵ دلار در هر تن فوب خواهد شد.  در بازار داخلی نیز ورق گرم تولید اواخر ژانویه و فوریه ۵۱۰ تا ۵۲۰ دلار در هر تن درب کارخانه شده که تا ۱۰ دلار نسبت به دو هفته قبل افت داشته است. خریداران هم به دنبال ۱۰ دلار تخفیف بیشترند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران