وی میزان سود خالص فولاد مبارکه را ۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: افزایش تولید و بهره‌برداری از طرح‌هایی همچون گندله‌سازی سنگان، افزایش ظرفیت فولاد سبا و در کنار آن افزایش نرخ محصولات فولاد، باعث افزایش سود خالص در سال ۹۶ شد. شبانی با پیش‌بینی افزایش سود خالص در سال ۹۷ اظهار کرد: خوشبختانه هیچ شرکتی در هلدینگ فولاد مبارکه زیان‌ده نبوده و فولاد هرمزگان توانسته است در ۶ ماه سال جاری، سودی بالغ بر یک هزار ۲۵۰ میلیارد تومان به دست بیاورد.

 

وی از رشد ۱۲ درصدی تولید شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت:‌ میزان تولید در ۶ ماه ابتدای سال ۹۶ رقم ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تن بوده که این میزان در ۶ ماه سال جاری به ۳ میلیون ۶۵۰ هزار تن رسیده است. رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین از رشد ۲۷ درصدی تولید محصولات گرم خبر داد و گفت: میزان تولید محصولات گرم از یک میلیون ۹۳۳ هزار تن به ۲ میلیون ۴۶۷‌هزار تن رسیده است. شبانی بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای را دلیل افزایش تولید عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از ماشین ریخته‌گری شماره ۵، افتتاح گندله‌سازی سنگان و افزایش ظرفیت نورد پیوسته سبا باعث افزایش سود هلدینگ فولاد مبارکه شده است.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان، از افزایش ظرفیت نورد پیوسته سبا از ۷۰۰ هزار تن به ۶/ ۱ میلیون تن خبر داده و اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه، پرتفوی ارزشمندی از سهام شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو، معادن فلزات، فولاد هرمزگان و سنگان دارد که سال گذشته توانست از محل سود نقدی این شرکت‌ها ۸۳۰ میلیون تومان کسب درآمد داشته باشد. شبانی گفت: شاهد رشد ۱۱ درصدی فروش، ۱۲ درصدی تولید و ۴۶ درصدی مبلغ فروش در ۶ ماه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بودیم.

 

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ادامه داد: با توجه به رشد قیمت در بازار در ۱۸ ماه گذشته، ۲۰۰ درصد برای سهامداران بازدهی داشته‌ایم که این رقم بسیار خیره‌کننده است. شبانی عمده سهامداران این شرکت را قشر ضعیف تا متوسط جامعه دانست و گفت: ۳۰ درصد سهام شرکت فولاد مبارکه برای سهام عدالت،‌ ۱۶ درصد برای تامین اجتماعی و ۲ درصد آن برای صندوق عشایر و روستایی است که جزو دهک‌های پایین جامعه محسوب می‌شوند. وی اظهار کرد: ارزش بازار فولاد از ۹ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است که این رشد مرهون مدیریت صحیح و کنترل هزینه و سرمایه‌گذاری مناسب است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولا ایران و جهان