نمایی از بازار فولاد اروپا

نمایی از بازار فولاد اروپا

قیمت ها در بازار فولاد اروپا طی دوازده ماه اخیر روند نزولی داشته و درکل میانگین قیمت های امسال 5 درصد پایین تر از متوسط قیمت ها در سال گذشته می باشد. قیمت های امسال در کمترین حد پنج و نیم سال اخیر است.

 

طبق اظهار تحلیلگران Meps تفاوت بین قیمت فولاد با هزینه های تولیدی فرق چندانی با سال گذشته ندارد چراکه قیمت مواد اولیه از جمله سنگ آهن، کک و قراضه بسیار پایین آمده است.

 

البته امیدواری هایی برای تولید کنندگان فولاد در منطقه یورو وجود دارد. برخی از این تولید کنندگان به دلیل اجرای برنامه های ساختاری نتایج مالی مثبتی برای فصل دوم ارائه داده اند اما برخی دیگر به دلیل هجوم واردات ارزان، هزینه بالای برق و افزایش ارزش استرلینگ در انگلستان عملکرد خوبی نداشته اند. از طرفی، احتمال بالا رفتن تقاضا از طرف صنایع مصرف کننده فولاد، بخصوص اتومبیل سازی وجود دارد. پایین بودن قیمت نفت و کاهش ارزش یورو می تواند تضمین این افزایش باشد.

 

در کل تولید فولاد طی نیمه اول امسال در منطقه اروپا روند ثابتی داشته، درعوض واردات رو به بالا بوده است. سیل واردات محصولات فولادی طی ژانویه تا آوریل امسال تا 7 درصد افزایش داشت و تا دوازده ماه اخیر این رقم به بیش از 20 درصد افزایش رسید. در حال حاضر به دلیل تعطیلات فصل تابستان شرایط در بازار فولاد اروپا آرام است و احتمال افزایش قیمت ها در معاملات بعد از تعطیلات نیز بعید به نظر می رسد. در واقع، احتمال پایین آمدن این قیمت ها بیشتر است. قیمتهای وارداتی همچنان رو به پایین است و ممکن است تولید کنندگان داخلی مجبور به پایین آوردن قیمت های خود برای رقابت در بازار باشند.

 

کاهش اخیر ارزش پول چین نیز در پایین آوردن قیمت های وارداتی به اروپا موثر خواهد بود. محصولات سی آی اس نیز سهم خود را در این بازار حفظ خواهند کرد، این در حالی است که تولید کنندگان کشورهایی مثل برزیل و کره جنوبی نیز سعی در بالا بردن سهم فروش خود در بازار اروپا را دارند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران