رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه خبر داد

دیدار صادرکنندگان فولاد ترکیه از ایران برای تقویت روابط تجاری

دیدار صادرکنندگان فولاد ترکیه از ایران برای تقویت روابط تجاری

نامیک اکینسی (Namik Ekinci) رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه گفت : صادرکنندگان فولاد ترکیه در این هفته از ایران دیدار می کنند تا تجارت فولاد با این کشور را افزایش دهند .

 

به گزارش استیل پدیا، اکینسی گفت : در طول تحریم ها روابط تجاری ما با ایران ضربه خورده و صادرات فولاد ما به این کشور بطور چشمگیری کاهش یافته است اما با رفع تحریم ها امیدواریم روابط تجاری بین این دو کشور در سالهای آینده تقویت شود و ما بتوانیم مجدداً شریک تجاری مهمی برای ایران باشیم .

 

در این جلسات در حدود 21 کارخانه ترک و 44 کارخانه ایرانی حضور خواهند داشت . اکینسی افزود : صادرات ما به ایران در سال 2010 ، 942 هزار تن بوده اما در سال 2014 صادرات ما به این کشور به 168 هزار تن کاهش یافته است و در ده ماه ابتدای سال جاری میلادی صادرات ترکیه به ایران 41 درصد تنزل داشته و به 80 هزار تن رسیده است .  

 

در ادامه اکینسی یادآور شد : ما عقیده داریم با افزایش همکاری ها بین این دو کشور حجم تجارت بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت زیرا با حذف تحریم ها وارد فصل جدیدی از روابط با هم شده ایم و ما به این زمان بدست آمده بعنوان یک فرصت نگاه می کنیم .

 

ترکیه در سه ماهه اول سال جاری میلادی به یک واردکننده فولاد بدل شد زیرا انقباض در بازارهای جهانی همراه با رقابت شدید و افت توان رقابتی کارخانه های ترکیه تجارت خارجی این کشور را متزلزل ساخت  بنابراین تولیدکنندگان فولاد ترک سعی دارند بر بازارهای صادراتی دیگری مانند ایران متمرکز شوند تا کاهش صادرات خود به دیگر نقاط جهان را جبران نمایند .

 

لازم به ذکر است که صادرات فولاد ترکیه در فاصله ماه های ژانویه تا سپتامبر 7 درصد یا بعبارتی 58 , 12 میلیون تن کاهش یافته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران