چگونگی تعیین شاخص‌های رشد تولید

چگونگی تعیین شاخص‌های رشد تولید

معاون امور صنایع وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با بیان اینکه هدف ما این است که شاخص‌های رشد تولید را به نحوی پایش و کنترل کنیم تا رشد تولید بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد گفت: امسال سال رونق تولید،‌ صادرات و افزایش اشتغال به‌عنوان اصلی‌ترین هدف نام‌گذاری شده و بر این اساس در هر یک از سیاست‌ها و برنامه‌ها روش‌های اجرایی ما بر این اساس خواهد بود.

 

محسن صالحی‌ نیا تاکید کرد: ‌آنچه مسلم است وضعیت تولید و پایش آن در سال 93 نسبت به سال 92 در رشته‌های مختلف متفاوت است، اما می‌توانیم بگوییم در مجموع روند افزایشی تولید وجود داشته و در عمده 80 تا 85 درصد رشته‌های صنعتی منتخب افزایش تولید داریم.

 

به گفته وی در تولید انواع خودرو، لوازم خانگی و انواع فولاد و پتروشیمی، صنایع غذایی و... افزایش و در برخی رشته‌ها به دلیل برخی محدودیت‌ها با کاهش تولید مواجه بوده‌ایم. صالحی نیا تصریح کرد : انتظارداریم ترویج هر چه بیشتر کالاهای داخلی در سطوح مختلف چه در واحدهای صنعتی و چه مراجع و منابع مصرف کننده محصولات صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: با نظام تعرفه‌ای از تولید داخلی حمایت می‌کنیم و به همین منظور برای واردات کالاهایی که ساخت داخل نیز دارند حقوق ورودی تعلق می‌گیرد تا تولید داخل جوابگو باشد ولی آنچه که مسلم است واحدهای تولیدی باید برای برآوردن کیفی شرایط به منظور مطلوبیت محصول تلاش کنند.

 

معاون امور صنایع وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد: تسهیلات و نقدینگی نسبت به سال‌های قبل از افزایش نسبی برخوردار است اما صرفا از طریق بانک‌ها کفایت لازم را ندارد بنابراین باید روش‌های دیگری پیش‌ بینی شود و باید منابع را به نحوی مدیریت کنیم که در چار چوب سیاست‌های ما برای افزایش تولید و افزایش صادرات قرار بگیرد.

 

وی بابیان اینکه منابع در اختیار بانک‌ها، ‌صندوق توسعه ملی و منابع مربوط به هدفمندی یارانه‌ها به صورت محدود پیش‌ بینی شده گفت: بر اساس آیین‌ نامه پیشنهادی می‌توانیم منابعی را جذب بکنیم که در جهت توسعه آن بخش از تولید باشد که ایجاد ارزش افزوده بیشتر می‌کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران