مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

فولاد مبارکه اصفهان در مسیر سرآمدی | محمد ناظمی هرندی

فولاد مبارکه اصفهان در مسیر سرآمدی | محمد ناظمی هرندی

امروز 23 دی‌ماه است، سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه اصفهان. طرحی که در ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی بنا به ضرورت‌های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی به مرکز ایران منتقل شد، در طول دوران دفاع مقدس همواره مورد توجه مدیران ارشد نظام بود و با همه فراز و فرودهای اقتصادی و سیاسی ساخت و ساز در آن رها نشد.

 

آنچه بر عظمت کار بزرگمردان نسل اول فولاد مبارکه می‌افزاید و حرکت آنها را جاودانه می‌کند، نه تنها ساخت این بنای عظیم (مشتمل بر یک زنجیره کامل تولید استراتژیک‌ترین نیاز زندگی بشر امروز) است، بلکه خلق و نهادینه کردن فرهنگ متعالی «کار زندگی است» در بین تک‌تک کارکنان و مدیران و حتی بسیاری از ذی‌نفعان و مرتبطین این شرکت است. در فرهنگ فولاد مبارکه توجه به انجام درست کار درست که همان بهره‌وری است نه به‌عنوان یک شعار بلکه به‌ عنوان یک رفتار است.

 

همین رفتار منجر شد تا تمام برنامه‌های اولیه طراحی شده در چشم‌انداز این شرکت که زمانی به آرزوی دست‌ نیافتنی شباهت داشت، محقق شده و هر روز شاهد موفقیت‌های مداومی نظیر افزایش‌های مداوم در کمیت و کیفیت تولید، تولید محصولات جدید، راه‌اندازی خطوط جدید تولید، فروش در بازارهای جدید داخلی و بین‌المللی، تملک سرمایه‌ها و شرکت‌های جدید، توسعه در بالادست و پایین‌دست شرکت و... ضمیر جویندگان موفقیت ملت شریف را شادمان سازد.

 

یکی دیگر از تفاوت‌های این شرکت که برگرفته از فرهنگ متعالی ایجاد شده در آن است، توجه ویژه به رویکردهای صحیح مدیریت بر این بنگاه عظیم است. تدوین منشور اخلاقی و رفتار مدیریتی و سعی در تربیت انسان‌‌های با ظرفیت دانشی و اخلاقی متناسب با بزرگی و اهمیت استراتژیک این شرکت از آغاز مورد عنایت قرار گرفت و تربیت‌ شدگان این مکتب توانستند همواره با خودباوری در مسیر تحقق چشم‌اندازهای جهان‌تراز این شرکت گام بردارند.

 

موفقیت در تمام آزمون‌های سازمانی و جوایز مدیریتی گواه بر این ادعا است. فولاد مبارکه در طول دو دهه اخیر پیشتاز پیاده‌سازی و بهره‌گیری از الگوها و نظام‌های مدیریت بوده است. اولین مجتمع صنعتی در پیاده‌سازی استانداردهای مدیریت کیفیت ایزو 9001، ایزو 14001، ایزو 50001 و شرکت برتر در جوایز تعالی سازمانی، بهره‌وری و مدیریت دانش از آن جمله است.

 

در طول یک سال اخیر موفقیت‌های بی‌نظیری در این شرکت حاصل شده است. کسب تنها تندیس زرین جایزه تعالی سازمانی که مبتنی بر جامع‌ترین مدل مدیریتی در سطح جهان است و کسب افتخار شرکت سرآمد کشور که مسوولیت سنگین الگو بودن را به دنبال دارد، ما را بر آن داشته تا تلاش بیشتری در انعکاس دستاوردهای خود به سایر صنایع و بخش‌های مختلف عمومی و اجتماعی کنیم.

 

حضور در جایزه سازمان‌های دانشی برتر که به نمایندگی از بنیاد جهانی مدیریت دانش (MAKE) توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و افتخار حضور در جمع برترین‌های آسیا از جمله شرکت‌های تویوتا، سامسونگ و تاتا استیل و... از مهم‌ترین افتخارات است. صادرکننده نمونه ملی و صادرات بیش از 5/ 1 میلیون تن محصول دلیل دیگری بر نگرش جهان‌ترازی در این شرکت است. افتخار می‌کنیم که با همه فراز و نشیب‌های صنعت، به‌ خصوص چالش‌های صنعت فولاد در سال اخیر هر روز شاهدیم محصولی جدید و توسعه‌ای جدید در این شرکت شکل می‌گیرد و تقدیم مردم شایسته ایران اسلامی می‌شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه تحلیل و مصاحبه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "تحلیل و مصاحبه" استیل پدیا